En gubbe-ikon som indikerar att du kommit till företagets informationssida kring integritetspolicy eller användarvillkor.

Integritetspolicy hos Nya Musik

Personlig integritet är viktigt och du måste känna dig trygg med hur dina personuppgifter behandlas hos oss.  I denna integritetspolicy informerar vi om hur vi samlar in och använder dina personuppgifter. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

1. Allmänt

Genom att gå in på nyamusik.se godkänner du villkoren i denna policy för hanteringen av personuppgifter och cookies i samband med din användning av hemsidan. För användning av erbjudna tjänster på hemsidan gäller särskilda villkor.

Ansvariga för hemsidan är Nya Musik- och Missionsbokhandeln, Bjurenstedt & Co Aktiebolag, med org.nr. 556059-8426. För kontakt och frågor vänligen skicka e-post till info@nyamusik.se. För övriga kontaktuppgifter se hemsidan, nyamusik.se.

2. Cookies

Nyamusik.se använder cookies. En cookie är en liten textfil som sparas på hemsidebesökarens dator. En cookie kan vara antingen en sessionscookie eller en cookie som lagras under längre tid. En sessionscookie försvinner när webbläsaren stängs ner, medan en lagringscookie sparas. Den sparas för att hemsidebesökaren ska kunna använda nyamusik.se som vi har tänkt. Det kan t.ex. handla om att språkval eller andra preferenser sparas för att underlätta för hemsidebesökaren vid nästa besök.

Vi använder cookies för att göra användandet av hemsidan lättare, samt för att kunna anpassa användandet efter användaren. Informationen som samlas in genom cookies innehåller dock ingen personlig information utan används för att fastställa besökares mönster gällande användningen av våra webbtjänster.

När det gäller beteende på nyamusik.se sparas inte heller IP-adresser i våra databaser. Som hemsidebesökare kan därför informationen om dig aldrig kopplas samman med din identitet. Nyamusik.se har även cookies för att beräkna och rapportera användarantal och trafik. Vi använder även s.k. tredjepartscookies från andra företag för att göra marknadsundersökningar och trafikmätningar. Via din webbläsare kan du både radera cookie samt stänga av möjligheten för oss att lagra cookies på din dator. Väljer du att göra detta kan dock ett flertal funktioner på nyamusik.se sluta att fungera korrekt.

3. Personuppgifter

De personuppgifter vi behandlar är de som du själv väljer att lämna till oss, till exempel om du kontaktar oss via formuläret på hemsidan eller skickar e-post till oss. Dessa uppgifter kommer vi använda för att på bästa sätt kunna hantera och svara på din förfrågan. Om du anmäler dig till nyhetsbrevet kommer uppgifterna även att användas i samband med hanteringen av utskick samt i marknadsföringssyften.

I samband med att du gör en order sparas dina personuppgifter också i vårt affärssystem i enlighet med bokföringslagen.

Personuppgifterna kan komma att lämnas ut till våra samarbetspartners på det sätt och i den omfattning som krävs för att kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig i form av till exempel utskick av nyhetsbrev.

Som registrerad har du rätt att få information om vilka uppgifter vi har sparade om dig samt få eventuellt felaktiga uppgifter rättade eller begära att bli raderad. Personuppgiftsansvarig är Nya Musik- och Missionsbokhandeln, Bjurenstedt & Co Aktiebolag. För frågor angående hanteringen av personuppgifterna eller en begäran enligt stycket ovan ber vi dig kontakta oss via info@nyamusik.se.

4. Immaterialrätt

Allt material på hemsidan, inklusive texter, bilder, varumärken samt design och grafiska profiler tillhör Nya Musik- och Missionsbokhandeln, Bjurenstedt & Co Aktiebolag eller våra samarbetspartners. All användning, utöver vad som krävs för att använda hemsidan, eller kopiering av dig som användare kräver Nya Musik- och Missionsbokhandeln, Bjurenstedt & Co Aktiebolags skriftliga godkännande. All användning i strid mot dessa villkor kan komma att resultera i rättsliga påföljder.

5. Ansvar

Nya Musik- och Missionsbokhandeln, Bjurenstedt & Co Aktiebolag tar inget ansvar för eller garanterar kvaliteten, funktionaliteten eller tillgängligheten på hemsidan eller dess innehåll. I de fall vi hänvisar till tredje part ansvarar vi inte heller för materialet eller innehållet på den tredje partens hemsida.

6. Tillämplig lag

Vid eventuella tvister i anledning av dessa villkor tillämpas svensk rätt med undantag för dess lagvalsregler, med Jönköpings tingsrätt som första domstolsinstans.

En kundvagns symbol som öppnar och visar vilka produkter som ligger i varukorgen.

Köpvillkor hos Nya Musik

Betalsätt

Vi erbjuder faktura till kyrka. Fakturan ska betalas så att den är Nya Musik tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum.

Leveranssätt & fraktkostnad för kyrkor

För kyrkor använder vi oss av Postnord för leveranser.

Postnord Varubrev - Till din postlåda, 39 kr

Paketet delas ut i din postlåda under dagtid. Om paketet inte får plats i din postlåda levereras det till ditt närmaste postombud och du notifieras via PostNord App och via sms/email.

Postnord MyPack Collect - Hämta hos ombud, 59 kr (- 50 kg),  99 kr (50+ kg)

Paketet levereras till ditt valda Postnord-ombud. Du notifieras via sms/email och via PostNord App om du använder den. Leveransen finns hos ombudet i max en vecka men går att förlänga via PostNord App. Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

Postnord Parcel - Utkörning, 59 kr (- 50 kg), 99 kr (50+ kg)

Postnord kör ut paketet till din leveransadress. Observera att det måste finnas någon på plats vardagar mellan kl. 8.00-16.00.

Hämta hos Nya Musik, 0 kr

Välj ”Hämta hos Nya Musik” om du vill hämta din beställning i vår butik på Oxtorgsgatan 9 i Jönköping. Vi meddelar dig när din beställning är klar att hämtas.

Transportskador

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för.

Om du vid mottagandet, mot förmodan, skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

Ångerrätt/Returer

Ångerrätt

Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:

Returer/återbetalningar

Om du ångrar ditt köp och vill returnera en vara till oss står du som kund för returfrakten. Gör på följande sätt:

Felleverans och reklamationer

Om du har fått en defekt/skadad vara, eller vi har plockat fel, kontakta vår kundtjänst på mail info@nyamusik.se eller telefon 036-16 97 50. Vi skickar rätt vara till dig eller ersättningsvara om varan är defekt/skadad. I detta fall står vi för fraktkostnaden. Vi bifogar även returfraktsedel.

Användarvillkor

1. Allmänna villkor

Nya Musik tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

All information och villkor på denna sida gäller för köp hos Nya Musik & Missionsbokhandeln AB
Organisationsnummer 556059-8426
Besöksadress: Oxtorgsgatan 9, Jönköping
Postadress: Mekanikervägen 6, Bankeryd
Tel: 036-169750
E-postadress: info@nyamusik.se

2. Beställning

Beställning av Nya Musik’s produkter kan göras via www.nyamusik.se, e-post eller per telefon. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Nya Musik’s sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Nya Musik förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den.

3. Priser

Varje vara anges med pris i svenska kronor (SEK) inklusive moms. I kassan ser du det totala priset på dina varor inklusive moms, plus fraktkostnaden.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Angivna priser gäller på lagervaror. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

4. Betalning

Privatperson
I samarbete med Nets erbjuder vi dessa betalsätt för privatpersoner: Swish, faktura (Klarna), kortbetalning och direktbetalning (Trustly).

Kyrkor
Vi erbjuder faktura till kyrkor. Fakturan ska betalas så att den är Nya Musik tillhanda senast 30 dagar efter fakturadatum.

5. Leveranstid

Vi skickar lagervaror inom 1-3 vardagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Nya Musik kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. Vi har som mål att skicka dina varor så snabbt som möjligt. Har vi varorna i lager, skickar vi samma dag som vi får in ordern, med undantag lördagar, söndagar och helgdagar. Saknas någon vara beställer vi hem den omgående. Ser vi att det skulle dröja skickar vi det vi har i lager och placerar resterande varor i en restorder. Varor som placeras i en restorder skickas så snart vi har fått dem i lager igen. Ingen extra frakt tillkommer.

Visar det sig att varan är slut hos vår leverantör meddelar vi detta. Vi använder oss av Postnord för att skicka försändelser. Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Nya Musik för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

Se alla artiklars lagerstatus kopplade till vårt webblager här: https://www.nyamusik.se/webblager 

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Nya Musik förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening. Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

7. Frakten

Frakt om tillkommer på alla beställningar. Fraktkostnad varierar beroende på valt leveranssätt.

8. Garanti

Vi ger dig alltid upp till 3 års garanti mot fabrikationsfel på varor med ett värde av minst 900 kr inom följande kategorier: instrument, mikrofoner, förstärkare, högtalare, mixerbord, effektpedaler.(Gäller ej strängar och rör till förstärkare) Om du upptäcker eller misstänker ett fel med din köpta vara, hör alltid av dig till oss först. Vi behöver i så fall få undersöka varan på plats i vår butik. Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under hela garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Vi tillämpar Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemaballaget.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller:


Nya Musik förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas eller om skicket på varan skulle vara dåligt. Kunden står själv för returkostnader.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

10. Reklamation

Nya Musik tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Nya Musik och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@nyamusik.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket debiterar vi dig 150 kr i frakt- och hanteringsavgift.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Nya Musik reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.